Pejić iznio detalje o izgradnji Pelješkog mosta i nabavci automobila

Autor: TV Alfa
07.09.2017 23:09
A
A
A

Izvještaju o aktivnostima u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta koji je pipremilo Ministarstvo prometa i komunikacija BiH sadrži informacije koje se tiču zaključaka stručnih skupina. Sve informacije su vezane za neškodljiv prilaz Neumu, a samim utvrđivanje gabarita mosta koji osiguravaju neškodljiv prilaz Neumu. Kazao je to sekretar Ministarstva prometa i komunikacija BiH Igor Pejić, gostujući u emisiji Danas na TV Alfa.  

On je naglasio da je neophodno istaknuti da se miješaju dva pojma: utvrđivanje granice na moru i pojam neškodljivog pristupa Neumu. U nadležnosti Ministarstvo prometa i komunikacija BiH nije utvrđivanje granice na moru, nego isključivo neškodljiv pristup Neumu.

- Što je stručna skupina i utvrdila, na način da je 2006. godine zahtjev hrvatske strane sa visinom 35-45 metara odbijen. Prihvaćen je zahtjev bh. strane sa visinom od 55 metara, što je svijetli otvor 56 metara, te zahtjev hrvatske strane sa širinom plovnog puta od 180 metara također nije prihvaćen, već je prihvaćen zahtjev bh strane za širinom plovnog puta od 200 metara. To podrazumijeva osovinski razmak između stubova od 285 metara. Takvih plovnih puteva je pet, od kojih je središnji visine 56 metara, dva bočna 47 i dva krajnja 40 metara, kazao je Pejić.

On je napomenuo da utvrđivanje granice nije u nadležnosti Ministarstva prometa i komunikacija, te da je nejasno zašto javnost ne traži očitovanje državne Komisije za granice, odnosno Ministarstva civilnih poslova, koje je prema Zakonu o državnoj kontroli nadležno za utvrđivanje granice po tom pitanju.

Kada je riječ o danas potpisanoj Deklaraciji kojom se Hrvatska i Evropska unija pozivaju da zaustave sve aktivnosti na izgradnji Pelješkog mosta, Pejić je kazao da će Ministarstvo slijediti sve zaključke PS BiH.

- BiH ima svoja tijela, prvenstveno Predsjedništvo BiH, koje će konačan stav po tom pitanju svakako dati, i naravno PS. Sve što Parlamentarna skupština svojim zaključcima obaveže Ministarstvo, mi ćemo kao i do sada realizirati, kazao je Pejić.

On je naglasio i da mostove uvijek treba gledati kao građevine koje spajaju ljude. Posebno, kako je istaknuo, ako se uzmu u obzir prometni zastoji u ljetnim sezonama, odnosno u vrijeme turističke sezone u Neumu.

- U tom kontekstu će se dio tog prometa rasteretiti, a koji je realno i smetnja turističkim potencijalima Neuma. Međutim, definitivno je činjenica da BiH ima pravo na pristup moru. Naglašavam, činjenice koje su tadašnje stručne skupine utvrdile, koncem 2006. godine, a radi se o širini i visini plovnog puta, osiguravaju neškodljiv prilaz Neumu. Potpuno je jasno da Neumski akvatorij ne dopušta svojom dubinom nekakve astronomske visine brodova, kazao je Pejić.

Teretna luka bez opravdanja

Neum predstavlja turistički potencijal, Neumski akvatorij je jedno zaštićeno područje. Imali smo prije tri – četiri godine zaključke, također, vrlo strčne skupine koja je u svom radu zaključila da bi nastupila velika šteta uplovaljavanjem takvih brodova, koji praktično nečišćavaju podmorje.

- Taj zaključak je usvojilo Vijeće ministara i Predsjedništvo BiH, kojim je preporučeno da se zabrani ulazak velikih, posebice teretnih i svih drugih brodova u Neumskom akvatoriju, da se takvi brodovi sidre na otvorenom moru, da se praktično zabrani svaki pretovar, odnosno prekrcaj tereta, osim naravo osobnog prtljaga. U tom konktekstu, Neum definitivno predstavlja potencijal po pitanju turističkih i luksuznih brodova. Bojim se da je to, kad je riječ o spominjanju, kako se to u nekom dijelu javnosti spominje, teretne luke, bojim se da to svakako u jednoj dugoj budućnosti, svakako nije realno, naglasio je Pejić.

Istaknuo je i da treba uzeti u obzir činjenicu da na sjeveru postoje luke Koper, Zadar, Rijeka, Šibenik, Split, Ploče, kao i Bar i Drač na jugu. S tim u vezi, kako je kazao, jasno je da bilo kakva pomisao gradnje teretne luke u Neumu nema bilo kakvo ekonomsko opravdanje.

- S druge strane gledišta, kada bi hipotetički, sve moguće terete prusmjerili u Neum, što bi devastiralo podmorje, naravno, pitanje je što bismo dalje s njima, jer je, i vama i javnosti je poznato, kakva je cestovna povezanost Neuma, sa unutrašnjošću BiH, zaključio je Pejić.

Nije vrijeme za prepucavanja

Komentirajući stavove pojedinaca da je Pelješki most posljednji u nizu pokušaja Hrvatske da izoluje i blokira BiH, Pejić je citirao resornog ministra Ismira Juska, kazavši kako nije vrijeme da za prepucavanja i natjecanje u što težoj izjavi.

- Podsjetit ću javnost da smo nakon niza godina deblokirali sve aktivnosti koje su bile u zastoju, a tiču se gradnje mosta preko rijeke Save kod Gradiške. Sa Republikom Hrvatskom smo na partnerskoj osnovi u već duboko poodmakloj fazi radova na gradnji mosta kod Svilaja, u početnoj smo fazi, koju ćemo zajednički finalizirati, a radi se o zajedničkim aktivnostima na obnovi unske pruge koja će revitalizirati cijeli sjeverozapadni kraj BiH. U tom konktekstu, cijenim da je potrebno naći jedno kompromisno rješenje, istaknuo je Pejić.

O kupovini automobila

Povodom teksta BIRN-a o kupovini vozila za Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, pod naslovom "Ismir Jusko kupio najskuplji model Škode Superb sa dizajnerskim potpisom", Pejć je ocijenio da se radi o vrlo tendencioznom i zlonamjernom naslovu naspram domaćinskog odnosa ministra Juska prema imovini i budžetu institucija BiH.

On je naglasio da je Ministarstvo prometa i komunikacija BiH posljednji put nabavilo vozilo 2007. godine, još za vrijeme mandata Bože Ljubića.

- Audi A6 koji je nabvaljen tada je prešao skoro pola miliona kilometara, njegova popravka i dovođenje u vozno stanje je bilo apsolutno ekonomski neopravdano. Nakon 15 mjeseci, ministar Jusko, koliko je u mandatu, nema svog vozača, iako ima zakonsko pravo na to. Po tome su već ušteđene desetine hiljada maraka, istaknuo je Pejić.

On je naglasio da se ministar Jusko, iako ima pravo na nabavku vozila od 100.000 KM, odlučio za vozilo koje je jeftinije za skoro 20.000 maraka. Predstavljati ministra Juska na takav način javnosti je tendenciozno i apsolutno neprihvatljivo ocijenio je Pejić, istaknuvši da ministar Jusko ima ista prava, kao i svi drugi ministri, a da se prema imovini VM BiH odnosi najprije domaćinski.

- I uistinu, mogu biti slobodan i reći svoj osobni stav, dakle, po mom dubokom uvjerenju i previše štedljivo, dolazeći na posao, jedini ministar, svojim autom, niz zadaća koje smo radili, službenih poslova, ministar je obavljao svojim osobim autom, što prema mom mišljenju nije korektno. Ministar Jusko mora imati makar jednaka prava, a nije ih koristio, dakle koristio je puno manja nego što to imaju drugi ministi, zaključio je Pejić.