Slijepčević: Zahvaljujući praktičnom znanju, mladi lakše dolaze do posla

Autor: TV Alfa
05.07.2018 19:25
A
A
A

„ENABLE-BiH“ je projekat kojim se namjerava osigurati da učenici u BiH ovladaju ključnim kompetencijama neophodnim za učešće u ekonomiji zasnovanoj na znanju te postanu nosioci ekonomskog razvoja u budućnosti. Program obuhvata unaprijeđenje učenja u području matematike, prirodnih nauka, tehnike i informatike, ali isto tako i kvalitetno inicijalno obrazovanje nastavnika. 

Problem je, kako je u emisji „Danas“ istakla menadžerica projekta „ENABLE BiH“ Tatjana Slijepčević, u tome što su metode predavanja u školama, kod nas, iste kao i prije deset godina. Nastavnici predaju gradivo, a od učenika se traži da te podatke prime i čuvaju u memoriji, barem do sljedećeg ocjenjivanja.

- Djeci, najčešće, nastava nije zanimljiva, jer ne vide povezanost između naučenih informacija i stavrnog života. Činjenice na koje se oslanja projekat ENABLE-BiH rezultat su naglašene potrebe za promjenom pristupa u učenju: podučavanju učenika u osnovnom i opštem srednjem obrazovanju u BiH, prevazilaženju ograničenja nastave temeljene na predavanju, pamćenju i reprodukciji, te pomaku ka savremenijim i inovativnijim pristupima u odgoju i obrazovanju, pojasnila je Slijepčević.

Moderno društvo se već odavno oslanja na razvoj nauke, tehnike, robotike i kompijuterskih nauka, ističe Slijepčević i pojašnjava da STEM kompetencije omogućavaju razvoj ovih industrija i ekonomski napredak društva.

- Nacrtom Operativnog nastavnog plana i programa za STEM kompetencije, predložene su poveznice između definisanih ishoda učenja školskih predmeta iz STEM oblasti na kraju 3., 6. i 9. razreda osnovnog obrazovanja i na kraju četvrtog razreda opšteg srednjeg obrazovanja, ističe Slijepčević.