"I to je život": Koja su prava potrošača?

Prevareni za vlastiti novac!

Alfa TV
13.03.2019 10:38

Potrošači u Bosni i Hercegovini, ovisno o tome u kojem entitetu žive, imaju u određenoj mjeri drugačija prava u odnosu na trgovce od kojih su kupili proizvod ili uslugu. No, znamo li kakva uopće prava imamo kao potrošači? Znamo li gdje nas za vlastiti novac vrebaju prevare? Kome da se obratimo kako bi ostvarili svoja prava? Na ova i slična pitanja u emisiji „I to je život“,  govorili su Marina Fazlagić, direktorica jedne modne kuće, Dino Kantardžić, prevareni potrošač i Snežana Šešlija, predsjednica udruženja za zaštitu potrošača.

- Prevare zaista vrebaju na sve strane. Činjenica je da većina potrošača nema pojma koja prava imaju prilikom kupovine određenog artikla. Na primjer, kupovina vrećica na kasi sa logom trgovačkog lanca je kršenje zakona što uzrokuje određene kazne. Također, malo ko zna da potrošač uz račun može da vrati, ukoliko mu ne odgovara, određeni kupljeni predmet, neoštećen, u prodavnicu, a prodavac mu mora vratiti novac. To je kod nas nemoguća misija u većini dućana jer prodavci obično hoće primiti povrat robe, ali uz zamijenu za artikal u istoj ili približnoj vrijednosti, objašnjava Fazlagić ističući kako se u takvim slučajevima ne poštuju prava potrošača.

Da može da se žali udruženjima za zaštitu prava potrošača i traži odštetu, Dino Kantardžić nije znao. Nekoliko puta je, kako kaže, bio prevaren koristeći online kupovinu.

- Naručio sam preko Facebooka jednu ručnu lampu za oko 40 KM. Stigla mi je kutijica na kućnu adresu. Nakon što sam platio i poštarinu u visini od šest KM mogao sam pruzeti svoju robu. Kada sam otvorio paketić imao sam šta vidjeti. U kutiji je bila u najlon vrećici lijepo upakovana svijeća, koja u našim prodavnicama košta oko pola marke. Odmah sam poslao poruku online prodavaču i žalio se, no uskoro sam bio blokiran, a nakon toga ih više nisam mogao naći na internetu, prisjeća se Kantardžić nemilog događaja kojeg je doživio prije nekoliko mjeseci.

Mada se nije nikome žalio, vjerujući kako je nemoguće doći do varalica/trgovaca, Snežana Šešlija smatra da je mogao ostvariti svoja prava.

- Velika je greška što ljudi smatraju da ne treba nikom da se žale, opravdavajući to malim iznosom za koji su prevareni. Naravno da se potrošači trebaju obratiti najbližem Udruženju za zaštitu potrošača kako bi angažirali nadležne organe koji istraže cijeli slučaj i takve varalice izvedu pred lice pravde, kazala je Šešlija naglašavajući kako su se ljudi znali suditi i po godinu dana, ali na kraju došli do svog novca, a prije svega istine i pravde.     

Oglasi

NA VRH